CheckPrisgarantiCheckSnabb Leverans       Support 0047 40 64 10 10 mellan 10.00 och 16.00 eller maila din fråga till post@gulvdeal.no

KÖPVILLKOR

OM FÖRETAGET

A Hegland AS grundades år 1960 som en färg- och golvhandel i Notodden, Norge. Genom åren har man blivit kända för hög kunskap och servicegrad. Nu driver andra generationen i familjen Slåtta företaget vidare med framgång. För att möta upp marknadens krav på enkla köp av kvalitetsvaror inom främst trägolv grundades Gulvdeal AS år 2010 av familjen, med Vegard Slåtta som ledare. Gulvdeal AS är ett renodlat näthandelsföretag. Konceptet med att lagerföra världsledande fabrikat i stora volymer för att sedan sälja till marknadens lägsta pris har varit framgångsrikt. Idag är Gulvdeal en av Skandinaviens ledande näthandlare inom trägolv. Gulvdeal AS har nu startat upp samma koncept i Sverige. Avsikten är att bygga vidare på konceptet i Sverige och övriga Skandinavien. Målgruppen är främst privatpersoner inom gör-det-själv-segmentet som vill handla trägolv från kända varumärken till attraktiva priser. Varmt välkommen till Golvdeal!


Kontaktuppgifter


Telefon: 0047 40 64 10 10
E-post: post@gulvdeal.no


Företagsinformation
Namn: Gulvdeal AS, Notodden, Norway
Organisationsnummer: 895 221 902
Besöksadress: Heddalsveien 28, 3674 Notodden
Postadress:Heddalsveien 28, 3674 Notodden
 
SEKRETESS OCH SÄKERHET

I samband med registrering och beställning uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-post, telefonnummer och personnummer. Detta innebär att du samtidigt godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
 
PUL & ANTI-SPAM POLICY/COOKIES

Enligt personuppgiftslagen (1998:2004) får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. När du klickar på ”beställ” på vår webshop eller när du anmäler dig som kund hos Golvdeal godkänner du att Golvdeal lagrar de uppgifter som behövs för att kunna fullfölja din beställning.

 

Du har full rätt att ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de registrerade uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. För att lämna ut uppgifter krävs enligt personuppgiftslagen att du sänder in en undertecknad begäran till:

 

Gulvdeal AS

Heddalsveien 28

3674 Notodden, Norway

 

Endast Golvdeal har tillgång till dina uppgifter och lämnar inte ut några uppgifter utan ditt godkännande, med undantag från rättsliga ärenden.


Golvdeal medverkar inte till att skicka så kallad SPAM. Som kund till Golvdeal kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierat. Vi kan också skicka information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.

 

E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som inte är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer inte. Vid medlemsutskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. 

 

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie är möjlig att använda för att följa en användares surfande.

 

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:


* att webbplatsen innehåller cookies

* vad dessa cookies används till

* hur cookies kan undvikas

 

Vi använder oss av sessions cookies för att rent tekniskt hålla reda på vad en användare gör på sidan, inloggning, lagt något i varukorgen mm. Kort beskrivet så fungerar det så här: All information som skall stanna kvar mellan två sidladdningar måste på något sätt knytas till en viss användare. Detta görs genom att en unik nyckel lagras i en användarens webbläsare. När användaren laddar en ny sida så skickas nyckeln med till sidan och vi kan på så sätt komma fram till om användaren är inloggad och om denne har lagt något i varukorgen m.m.


Vi använder oss av cookies. Accepterar man inte cookies i sin webbläsare så kommer mycket av funktionaliteten på sidorna inte att fungera. Detta eftersom webbplatsen kommer tycka att det är en helt ny besökare för varje sidladdning. Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas.
 
NÄR DU SKALL HANDLA

Köp

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Gulvdeal AS 895 221 902 ("Golvdeal.se"). En bekräftelse skickas ut till den e-postadress du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, så förbehåller sig Golvdeal rätten att ändra detta i efterhand. Dock har Du som köpare rätt att häva köpet pga felaktig information given av Gulvdeal AS. Vid eventuell felaktig informatio kontaktar Golvdeal dig och informerar om detta. Du har din fulla rätt att antingen ändra eller reklamera din beställning. Som konsument har du en ångerrätt på 14 dagar från den dag du mottagit varorna. 

 

Golvdeal ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år). Golvdeal förbehåller sig rätten att neka en order.
 
Priser
Priserna som anges är alltid inklusive moms och för golv är de angivna per kvadratmeter dvs 1 x 1 meter. Notera att vårt system med automatik lägger på 7% extra på angiven mängd/yta golv. Dessa 7% avser spill som alltid uppkommer vid installation av golv, oavsett fabrikat och typ. Vi utjämnar mängd/yta till jämnt antal förpackningar. Vi delar inga förpackningar. Reservation för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

 

Falska beställningar

Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök kommer ärendet att polisanmälas.
 
BETALNINGAR
Vi använder ehandelskassan Ecster Pay för kortbetalning, faktura och delbetalning. Ecster Pay använder SSL-certifikat vilket gör att dina uppgifter hanteras på ett säkert sätt.

 

Kortbetalning

Golvdeal erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Ecster AB, vilka ingår i Handelsbanken. Ecster AB är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Ecster AB och därmed Golvdeal accepterar samtliga VISA- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos Ecster AB och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Golvdeal. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. 


 
Faktura

Genom vårt samarbete med Handelsbanken Finans kan Golvdeal erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 29 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 15 dagar eller enligt alternativ som väljs i kassan. Vid fakturabetalning kommer Ecster AB att tillsända dig som konsument ett avtal om konto. Detta mail måste besvaras och godkännas innan leverans och fakturering kan ske. Fakturan skickas i samband med leveransen. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.


Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. Kreditgivare är Ecster AB. Ecster AB är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. HF står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister. Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.
 
Delbetalning

Genom vårt samarbete med Ecster AB kan vi erbjuda privatpersoner att teckna ett kontokreditavtal och därmed delbetala dina köp. I kassan väljer du delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. Du kan när som helst välja att betala köpet i sin helhet.
 
Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen skickas hem till dig. Kreditgivare är Ecster AB. Ecster AB är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. HF står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister.
Förutsättning för att ansöka om att delbetala är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. 
 
Om du tidigare delbetalat en vara genom Ecster AB kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditupplysning. Om kreditgränsen på kontot är för låg för ditt köp ansöker du enkelt om en höjning.
 
Exempel: Vid ett köp om 10 000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr och administrativ avgift 29 kr. Den gällande årsräntan är 13,82 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 18,74 %. Det totala belopp som du ska betala är 10 981 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 915 kr. Exemplet är beräknat på en antagen återbetalningstid om 12 månader av en fullt nyttjad kredit.
 
ETT KORT PÅ KÖPET

När du delbetalat så har du möjligheten att få ett kort - helt utan kostnad. Kortet är kopplat till din beviljade kontokredit. Kortet heter Ecster AB och har MasterCard-koppling. Med kortet kan du betala och ta ut kontanter i hela världen. Du får bonus på alla köp och varje månad får du fina erbjudanden och förmåner. Kortet har ingen årsavgift.

Återbetalningar

I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning till det kontokort/ bankkonto som användes vid beställningen, eller till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat. 
 
FRAKT – MED HEMLEVERANS
Alla priser som anges är exklusive frakt. Fraktkostnaaden anges vid beställningstillfället i kassan innan beställningen slutförs. Efter det att beställning är gjord skickas, inom senast 48 timmar, ett leveransbesked som anger när varorna beräknas skickas från lagret.  I samband med att varorna levereras får Du också ett fraktnummer som kan användas för att följa och söka leveransen hela vägen hem till dig. Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt avsändningsdatum. Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget DSV innan leverans och du får då närmare information om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Vi samarbetar med DSV där vi tillsammans ser till att varorna kommer hem till dig. Notera att leveransendast sker inom Sverige. Önskas leverans till annat land ber vi er ta kontakt med vår kundtjänst.
 
För alla leveranser gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Notera att chauffören inte har skyldighet att hjälpa till med att lasta av varorna från pallen.
 
Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Ta gärna ett foto på skadan om det går. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.
 
Kostnaden för frakt eller hemleverans finns specificerad på din orderbekräftelse.
 
Ändring av leveransadress
När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att innan order genomförs och godkänns, se till att leveransadressen är helt korrekt.
 
Vi levererar med hemleverans
Produkterna levereras under dagtid fram till porten om du bor i lägenhetshus eller fram till tomtgräns om du bor i villa. Du blir aviserad av transportföretaget DSV innan leverans på det aviseringsnummer du anger vid köpet. Transportföretaget DSV lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar under för- eller eftermiddagen och det kräver att en mottagare kvitterar godset. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa mindre områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan. 
 
Leveransförseningar
Vid leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar är till exempel när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till Golvdeal. Skulle en avsevärd leveransförsening mot förmodan uppstå har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. 

 

Boka helst inte hantverkare innan ni mottagit och kontrollerat varan.
 
Transportrisk
Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Golvdeal för. Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget DSV genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

 

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice så att vi på bästa sätt kan hjälpa till med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Skadan ska anmälas till oss inom sju (7) arbetsdagar från mottagandet av leveransen. 

 

Om skada har uppstått så får du inte använda produkten utan du ska omgående kontakta vår kundservice på tel 0047 40 64 10 10 eller via post@gulvdeal.no. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan skall kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. För företag gäller leveransvillkor DAP 022 "Fritt olossat angiven leveransadress".
 
Delad order
Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Detta sker speciellt då ordern innehåller varor från flera tillverkare. Vid frågor om delad leverans var vänlig och kontakta vår kundservice på tel 0047 40 64 10 10 eller via post@gulvdeal.no.
 
Ej mottagen order
Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning eller ej nås vid aviseringen, debiteras du för de kostnader som uppstår. Det gäller terminalhyra och andra administrationskostnader. 
 
Leveranstid
Ett leveransbesked skickas till Er e-postadress inom 48 timmar från det att ni har lagt er beställning. På leveransbeskedet anger vi när varorna beräknas att levereras från vår leverantör. Normalt levereras varorna mellan 7-14 dager efter lagd beställning. Om ni mot förmodan ej har mottagit ett leveransbesked inom ovan tid ber vi er att kontakta vår kundservice på tel 0047 40 64 10 10 eller via post@gulvdeal.no.

 

Leveranstiden kan variera beroende på säsong och val av vara. I de fall leveranstiden som anges på ditt leveransbesked inte motsvarar dina förväntningar har du givetvis rätt att ändra, alternativt annullera din beställning. Kontakta vår kundservice senast 24 timmar efter du lagt din beställning om du önskar ändra din order. OBS! En icke lagerförd vara som har börjat produceras enligt er beställning kan inte ändras och går därmed ej att annullera.
 
Kundsupport
Vid behov av support kan ni som konsument antingen ringa oss på tel 0047 40 64 10 10 mellan kl 10.00 och 16.00 varje dag. Ni kan också maila in era frågor till post@gulvdeal.no. Vi återkommer inom senast 48 timmar från det att mailet blivit mottaget hos oss. Kan vi inte besvara er inom denna tid kommer vi att meddela er när vi har möjlighet att svara på frågan och även ange varför svaret dröjer. Väljer ni att ringa är Golvdeal inte ansvarig för era samtalskostnader.
 
Ångerrätt Konsument
För privatpersoner tillämpar Golvdeal Lagen om distansavtal samt Konsumentköplagen. Enligt Lagen om distansavtal har kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från datum då köparen mottagit sin vara och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakten.
Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Golvdeal.se uppmärksammar härmed dig som kund att enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som Tillverkningsvara i butiken. Ångerrätten gäller ej vid avtal 11 § punkt 4 som avser: "för en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal".
 
Om du som kund vill ångra ett köp ska detta meddelas Golvdeal inom 14 dagar från det att du som köpare mottagit dina varor.
 
Om du som kund önskar utnyttja Ångerrätten kan konsumentverkets standardblankett användas. Länk:  http://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf


Du som kund har rätt att undersöka varan innan eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej mer omfattande än nödvändigt då varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick. Observera att granskningsrätten ej kan tillämpas på varor som går under 11 § punkt 4 i Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.


Vi ber er att returnera varan i originalförpackning.

 

Golvdeal återbetalar beloppet senast 14 dagara från det att varan ångrats. Samtidigt skall det styrkas att varan är skickad i retur från beställaren.

Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnad eller expeditionsavgift. Om varan returnerats skadad eller på annat sätt brukats så att ångerrätten ej kan tillämpas kommer Govdeal att göra ett skäligt värdemisnkningsavdrag på varans värde i returen. Köparen står för returkostnad och eventuellt återsändning om varan önskas åter.


Återbetalningen görs via den betalningsmetod som valdes vid köpet. 


Spara alltid följesedeln tills returen är godkänd av Golvdeal. Vid retur från kund till Golvdeal, står kunden för skador som kan uppstå under transporten. 
 
Företag
I de fall som näringsidkare handlar hos Golvdeal.se så tillämpas Köplagen. Om returrätt ges enligt köplagen kan returavdrag på 15 % av varans värde tillkomma utöver kostnad för returfrakt.
 
Reklamation

Du som kund har 3 års reklamationsrätt. Reklamation skall rapporteras till Golvdeal så snart felet upptäckts. 2 Månader anses som skälig tid för att anmäla upptäckt av skada/defekt.  

Om köparen påvisar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende ber vi kunden att kontakta vår kundservice så vi kan se till så att felet eventuellt rättas till. Vid de fall där en vara byts ut åligger det köparen att returnera det felaktiga godset till säljaren. En retur som uppstår på grund av en reklamation bekostas av Golvdeal. Boka lämpligen inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.

 

Vid eventuella synliga eller dolda skador behöver vi, om möjlighet finns, fotodokumentation på skadan. Vill ni genomföra en reklamation var vänlig kontakta vår kundservice på tel 0047 40 64 10 10 eller via post@gulvdeal.no.

 

Garantifrågor i övrigt anmäls till post@gulvdeal.no.

 

Skulle någon av de levererade varorna vara felaktiga ber vi dig kontakta vår kundservice-avdelning så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet. Felplockade och felaktiga varor får inte monteras, om köparen har eller borde ha upptäckt fele. tDet åligger också dig som konsument att noggrant läsa instruktionerna för installation av produkterna innan denna påbörjas. Dessa instruktioner finns att erhålla digitalt i nätbutiken under rubriken Golvguide.

 

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

 

ARN: http://www.arn.se/

ARN på andra språk: http://www.arn.se/other-languages/

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr 


Er motpart vid reklamationer är:


Gulvdeal AS

Heddalsveien 28

3674 Notodden, Norway

Organisationsnummer: 895 221 902
 
Force Majeure
Golvdeal.se anser sig vara befriade från underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet som beskrivs nedan. Detta gäller även om omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.
 
Tvist
Konsument
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar Gulvdeal AS (Bolaget) s.k. alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Bolaget avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Bolaget förbinder sig då att följa ARN's utslag. Allmänna Reklamationsnämnden Allmänna reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm.
Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats.
 
Företag
Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor och därmed sammanhållande rättsförhållanden skall avgöras av skiljemän enligt svensk lag. Om vid tvist värdet av vad som yrkas uppenbart inte överstiger tio gånger det vid tiden för påkallande av skiljeförfarande gällande basbelopp enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring skall tvisten avgöras av ensam skiljeman som på parts begäran utses av Stockholms Handelskammare.
 

Trygg Ehandel Dibs Payments Visa Mastercard DSV
Golvguiden  Golvguide
Stäng